Friday, January 11, 2008

Päev koobastes

Sõit Sinimägede koobastesse oli ise juba üsna kõhedust tekitav. Kitsuke mägitee lookles mööda mäenõlvi pikalt sinka-vinka ja kord ühes kord teises küljes haigutas kuristik. Õnneks oli liiklus korraldatud nii, et vastassuunas siiski keegi sõita ei saanud, aga meie seda muidugi ei teadnud ja igas kurvis tänasime õnne, et ühtegi masinat vastu ei tulnud. Ma mäletan küll, et kunagine sõit Krimmis Ritsa järve äärde oli veel jubedam, sest seal olid lisaks hullumeelsele kohalikule bussijuhile veel ka paljad kaljuseinad. Siin olid nõlvadel siiski puud ja sõitsime ikka suhteliselt tasapisi, aga kõhe oli siiski.



Sissepääs oli küllaltki kitsas ja pime.



Sees avanesid imeilusad vaated, valgus, muusika...



Kokku tuli üle 900 trepiastme.


Tänu Katrelt laenatud vanadele prillidele sain minagi asjast osa. Aga kirjatöö tegemiseks need siiski ei sobi, pea hakkab valutama.

5 comments:

Lennuk said...

Guud lakk prilliprobleemi lahendamisel!
Koopad on kaunid!
Ja Ritza järve ääres sai ka käidud ning sõit sinna ja tagasi oli jube, kuigi mälestused on nagu tuhmunud.
Mäletan, et Ritza järve kaldal sõime mingis restos. Ja nagu tavaliselt seal kandis... mingit shaslõki värki.

Unknown said...

ma tean et ma võtsin kergema karbi prillide jaoks ja proovisin neid erinevasse karpi panna. Kui ma oli postkontorist välja tulnud siis ma taipasin et ma ei vaadanud kas seal karbis prillid ka olid. Loodame parimat! Kodus selles tavalises prillitoosis neid enam ei olnud, nii et vist ikka läksid.

mutukas said...

Jah, need koopad olid lahedad, mul on tõeliselt hea meel, e tme sinna läksime!
Leila, minule meenub ka Ritsa järve ääres käimisest vintske lambashaslõki söömine:)))) Aga Ritsa järve tekkimisest oli ka muinasjutt "100 rahva lugudes", aga mida ei mäleta, seda ei mäleta. Igaljuhul oli see vist hästi sügav ja külma veega järv.

Anonymous said...

Piusa koopad on nede koobaste körval nohu...
Ilus. Kas köle ei olnud sisse minna????
Mardikas

metsa said...

Tegelikult veidi ikka oli, eriti,kui vahepeal kõik tuled ära kustutati ja siis näidati, kust august esimesed avastajad tõrvikutega sisse tulid. Kohati oli ka üpris kitsas ja jahedalt niiske.